Artykuł sponsorowany to tekst publikowany na zlecenie innych osób czy instytucji. Artykuły sponsorowane przynoszą nam wiele korzyści, jeśli potrafimy w odpowiedni sposób go wykorzystać.
Nie jest to typowa reklama, ponieważ różnica, jaką możemy zauważyć to długość oraz forma wypowiedzi. Polega na publikowaniu treści, które mają wartościowy przekaz. Treść artykułu musi być na podstawie aktualnych informacji, które będą wzbudzały zainteresowanie u potencjalnych odbiorców. W artykułach sponsorowanych musimy pozbyć się nachalności, ponieważ mamy na celu przyciągnięcie uwagi czytelnika oraz zachęcenia go do zapoznania się z naszym produktem/ usługą.
Cała budowa tekstu powinna opierać się na tematyce powiązanej z promowanym produktem. Artykuły sponsorowane pozwalają na zbudowanie sieci wartościowych linków, które doprowadzą czytelnika na naszą stronę główną. Według zapisów artykuł sponsorowany powinien mieć specjalne oznaczenia, które będą wskazywały nam na treści sponsorowane.
Jakie rodzaje artykułów sponsorowanych wyróżniamy?
Artykuł sponsorowany to swojego rodzaju reklama natywna. Może on przyjąć różną formę, uzależnione jest to od tego, jakie efekty chcemy uzyskać. Artykuł dzieli się na trzy rodzaje:
–Artykuł ekspercki
Jest to jedna z najtrudniejszych form artykułów sponsorowanych. Charakterystyczny jest ze względu na wartości merytoryczne, opisując szczegółowo i wyczerpująco dany temat. Do napisania artykułu eksperckiego należy się porządnie przygotować. Zebrać wiarygodne i wartościowe źródła, gdzie np. będziemy mogli oprzeć się wynikami badań naukowych.
Treści tego rodzaju publikowane są głównie na stronach eksperckich, na profesjonalnych portalach branżowych. Pozytywnym dodatkiem mogą okazać się wpisy w postaci komentarzy. Dzięki zbudowaniu solidnej sieci linków tzw. link buildingu możemy skutecznie i szybko wznieść naszą stronę na wyższe poziomy wyszukiwania w Google.
–Artykuł nawiązujący
Rodzaj artykułu, który w sposób subtelny nawiązuje do konkretnego produktu/usługi czy firmy. Napisanie takiego artykułu, wymaga delikatnego wtrącenia informacji o reklamowanej rzeczy, który nie będzie reklamą bezpośrednią. Pisanie takich treści powinno być lekkie, napisanie go w sposób ekspercki może nie przynieść nam zamierzonych efektów. Pisanie w sposób niezrozumiały, opisywanie pojęć, które nie są łatwe do przyswojenia przez czytelnika, sprawi, że tekst nie zostanie doczytany do końca, a nawet właściwie odebrany.
–Artykuł reklamowy
Po nazwie możemy wywnioskować, że to artykuł prezentujący reklamę bezpośrednią. W takich treściach wychwala się dany produkt czy usługę. W artykułach reklamowych zamieszczamy linki, które będą prosto przekierowywały nas do strony głównej. Nie koniecznie stosuje się tutaj, tzw. anchory, ale wprost wklejony link prowadzący do domeny głównej.
Artykuły sponsorowane a content marketing
Publikujemy artykuły w różnych miejscach, na różnych portalach. Wtedy te działania powiązane są z działaniami content marketingu, które są jedną z najistotniejszych w tworzeniu treści sponsorowanych. Profesjonalne teksty zawsze są na pierwszym miejscu, ponieważ przyczyniają się do wielu pozytywnych korzyści.
Korzyści, jakie płyną z content marketingu przy artykułach sponsorowanych
–Poprawiają wizerunek firmy oraz budują świadomość marki
Artykuł sponsorowany jest narzędziem, który od postaw buduje wizerunek marki bądź poprawia taki, który został nadszarpnięty. Artykuł sponsorowany, który jest dobry, publikuje się na portalach, które cieszą się uznaniem, przyczyniając się tym do tworzenia świadomości marki w odpowiedniej grupie odbiorców. Publikacje na dobrze prosperujących stronach wpływają na rozpoznawanie marki, polecanie jej na innych stronach oraz popularnych social mediach. Pozytywnie wpływa również na zaufanie do danej marki.
-Wsparcie sprzedaży
Artykuł sponsorowany służy do zareklamowania konkretnego produktu, więc odpowiednio skonstruowany powoduje wzrost zainteresowania.
–Pozycjonowanie strony głównej
Cechą charakterystyczną dla artykułów sponsorowanych jest zamieszczanie linków w postaci anchorów czy też bezpośrednich odnośników. Zamieszczenie go na portalach, które są popularne, mają zbudowane zaufanie klientów, pomagają nam w zwiększeniu ruchu na naszej stronie. Dodatkowo nasza strona główna staje się bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania oraz wzrasta na niej liczba odwiedzin.
W pozycjonowaniu strony ważne są również słowa kluczowe, które odpowiednio są dobierane. Jednak nie wolno przesadzać z frazami kluczowymi, warto w sposób naturalny wplatać je w tekst. Możemy zastosować anchory, które równocześnie będą spełniać funkcję odnośnika do domeny głównej oraz będą słowem klucz.
Gdzie publikować artykuły sponsorowane?
Decydując się na publikację artykułów sponsorowanych, musimy wziąć pod uwagę kilka ważnych kwestii. Jeśli chcemy trafić do odpowiedniej grupy odbiorców, która zostanie zachęcona do zakupu naszych produktów, powinniśmy zdecydować się na portale o tematyce powiązanej z naszą marką. Kolejnym aspektem, który musimy wziąć pod lupę, jest sprawdzenie ilości odwiedzin danego portalu. W ten sposób możemy zorientować się, jaka będzie jakość linków odnoszących się do naszej strony.
Istnieje wiele stron, na których za opłatą możemy publikować nasze artykuły sponsorowane. Korzystne dla naszej marki będzie wrzucanie tekstów na portale branżowe, które będą bezpośrednio związane z naszą tematyką.
>>>Publikacja artykułów sponsorowanych<<<
Pisanie tekstów sponsorowanych – komu możemy zlecić tworzenie treści?
Jest to problem, który staje się przeszkodą, by podążać na przód. Zdarzają się sytuacje, gdzie nie potrafimy sami napisać artykułu, który będzie zawierał wartościowe treści, które zachęcą czytelników do przeczytania. Również problemem, który ogranicza nas w tworzeniu tekstów pod własną stronę to brak czasu czy nawet weny twórczej.
W wyżej wymienionych sytuacjach możemy skorzystać z pomocy copywriterów. Osób, które mają duże doświadczenie w pisaniu treści, mają pojęcie o danych branżach i przede wszystkim potrafią stworzyć unikatowe treści, które zachęcą każdego.
Możemy również zlecić napisanie tekstu influencerowi, jeśli decydujemy się na publikację w social mediach. Będzie to najlepsze rozwiązanie, ponieważ taka osoba zna swoich odbiorców, przekaże istotne informacje w sposób naturalny oraz pasujący do charakteru strony.
>>>Pisanie artykułów sponsorowanych<<<
W skrócie czym jest artykuł sponsorowany
Artykuły sponsorowane to efektywne rozwiązanie, jeśli mamy zamiar rozwinąć własną firmę. Posiada wiele zalet, które umacniają naszą pozycję na rynku, jak i w wynikach wyszukiwarek. Dodatkowymi atutami są: podniesienie renomy, zbudowanie lepszego wizerunku, pozyskanie nowych klientów oraz wzrost sprzedaży.