Pierwszym odruchem, kiedy znajdujemy się w nowym mieście, jest uruchomienie aplikacji Mapy Google w telefonie i znalezienie ciekawych miejsc w pobliżu. Podobnie szukamy restauracji oraz muzeów, często sugerując się opiniami w Google.
Dlaczego widoczność w Google jest tak ważna?
Google jest najbardziej popularną wyszukiwarką internetową. Zaraz za nią, ku zaskoczeniu wielu osób, znajduje się YouTube. Inne wyszukiwarki zajmują dopiero trzecie miejsce w rankingu popularności. Google to pierwszy wybór wielu osób, które szukają usługi, odpowiedzi na pytania czy strony internetowej spełniającej ich wymagania. Będąc widocznym wysoko w tej przeglądarce, można trafić do nowych odbiorców, zarówno lokalnie jak i globalnie. Niezależnie od usług, jakie wykonujesz powinieneś być widoczny w Google.
Opinie, jakie można znaleźć na platformie również są niezwykle istotne. Ile razy, szukając dobrej restauracji, odrzuciłeś te mające 2 lub 3 gwiazdki na rzecz tej z 5? Ufając innym użytkownikom, istnieje większe prawdopodobieństwo na znalezienie dobrej jakości usług niż opieranie się wyłącznie na stronie internetowej przedsiębiorstwa. Aby użytkownik mógł wystawić opinię w Google, potrzebuje odpowiedniego miejsca do tego. Jest nim wizytówka firmy w Google Maps. Dobra widoczność oraz pozytywne opinie znacząco podnoszą nie tylko ruch na stronie, ale również częstotliwość korzystania z usług oraz dochody firmy.
Jak umożliwić widoczność firmy w Google Maps?
Aby firma była widoczna w Google Maps, wystarczy, że zarejestrujesz ją na odpowiednim portalu. W tym celu należy posiadać aktywne konto w Google Moja Firma, gdzie możesz zarządzać wszystkimi funkcjami związanymi z widocznością Twojego przedsiębiorstwa w wyszukiwarce. Dzięki odpowiednio dobranym funkcjom oraz słowom kluczowym, znacznie podniesie się pozycja firmy w wyszukiwaniach. Powinieneś jednak zadbać o to, aby wypełnić wszystkie dane możliwie jak najdokładniej. Ile razy zdarzyło Ci się zrezygnować z usługi, ponieważ nie mogłeś znaleźć lokalizacji w Mapach? Zadbaj, żeby Twoi potencjalni klienci nie napotkali tego problemu. Uzupełnij profil o lokalizację, słowa kluczowe oraz inne ważne informacje.
Dodawanie wizytówki firmy w Google Maps krok po kroku
Dodanie wizytówki firmy w Mapach Google nie jest trudne, jednak wymaga od Ciebie poświęcenia chwili na realizację kilku ważnych punktów. Żaden z nich nie powinien stanowić problemu.
Załóż konto w usłudze Google Moja Firma. Pamiętaj, aby w miarę możliwości zastosować podczas rejestracji takie same dane kontaktowe jak posiada Twoja działalność w systemach państwowych. Ułatwi Ci to później uzupełnianie danych.
Kiedy masz już konto, wybierz opcję zarządzania kontem. W tej zakładce możesz stworzyć unikalną wizytówkę swojej firmy. Zanim jednak przystąpisz do jej tworzenia sprawdź, czy w wyszukiwarce nie istnieje już informacja o niej. Dzieje się tak, jeżeli trafisz na uczynnego klienta, który chce docenić Twoją pracę oraz ułatwić innym dotarcie do Ciebie. Może on wówczas założyć wizytówkę takiej firmy. Wówczas musisz jedynie zgłosić, że jesteś właścicielem firmy i przejść odpowiednio weryfikację, o której przeczytasz na końcu tego bloku.
Jeżeli jednak nie znajdziesz swojej firmy w Google Maps, musisz przejść przez wszystkie kroki jej tworzenia. Zacznij od podania nazwy firmy. Pamiętaj, żeby nie wpisywać tutaj żadnych słów kluczowych, jeżeli nie są one jej częścią. Naruszyłoby to zasady Google i mogłoby spowodować efekt odwrotny do założonego. Twoja strona mogłaby nie przejść weryfikacji i nie być wyświetlana przez wyszukiwarkę.
Dopiero po wybraniu nazwy, określasz kategorię swoich usług. Zastanów się tutaj dokładnie, ponieważ od niej zależą kolejne punkty. Jesteś copywriterem? Już na tym etapie zastanów się, czy swoje usługi wykonujesz wyłącznie lokalnie, dojeżdżasz do klientów, czy może spotykasz się z nimi w sowim biurze. Po wybraniu kategorii przychodzi czas na słowa kluczowe. Tutaj dopiero możesz z nich skorzystać. Wybierz takie, które najlepiej oddają Twoją działalność. Uważaj jednak, żeby nie znaleźć się w zbyt szerokiej niszy. Sprawdzaj, ile przedsiębiorców znajduje się pod konkretnym słowem kluczowym i znajdź takie, które da Ci optymalne wyniki.
Adres siedziby i zasięg działalności
Po wykonaniu pierwszych kroków, jakimi są określenie kategorii i słów kluczowych, przychodzi czas na lokalizację. Wybierz, czy chcesz, żeby była ona widoczna dla klientów. Tutaj ważna jest kategoria, ponieważ usługi takie jak restauracje czy fryzjerzy muszą mieć widoczną lokalizację. Natomiast jeżeli działasz online lub jedynie dojeżdżasz do klientów i nie chcesz podawać adresu siedziby firmy, możesz taką opcję zaznaczyć. Lokalizacja jest również potrzebna później do weryfikacji, czy na pewno jesteś właścicielem, dlatego podawaj dane zgodne z prawdą.
Następnie określ zasięg działalności. Musisz zdecydować, czy działasz na terenie miasta, gminy, powiatu województwa czy kraju. Od tej decyzji zależy również, w jakich wyszukiwaniach będzie wyświetlała się Twoja wizytówka. W tym kroku wybierasz również, czy obsługujesz klientów poza siedzibą firmy, jeżeli taki adres podałeś.
Czas na stronę internetową i weryfikację
Ostatnie kroki dotyczą już bezpośrednio możliwości kontaktu z Tobą. Wypełnij swoje dane, podając numer telefonu oraz adres strony internetowej. Dzięki temu umożliwisz kontakt z Tobą klientom oraz odwiedziny twojej witryny. Co warto zauważyć, podnosi to Twoje zasięgi i prawdopodobnie zwiększy ruch na samej stronie. To z kolei przeniesie się na Twoje zyski.
Po wprowadzeniu wszystkich danych. Google poprosi Cię o weryfikację, czy na pewno firma należy do Ciebie. Na wskazany przez Ciebie adres zostanie wysłany list weryfikacyjny. Twoim zadaniem jest wpisanie kodu w nim zawartego na swoim koncie Google Twoja Firma.
Po wykonaniu wszystkich kroków, w ciągu 24 godzin Twoja wizytówka w Google Maps będzie aktywna. Ty z kolei zauważysz korzyści z tego płynące, między innymi wzrost zainteresowania Twoimi usługami.
Czy wizytówka w Google Maps jest darmowa?
Zarówno założenie konta, jak i cała obsługa wizytówki w Google Maps jest darmowa. Masz możliwość dodania swojego przedsiębiorstwa do wyszukiwarki bez dodatkowych kosztów. Jest to znaczne ułatwienie dla przedsiębiorców, ale również dla klientów, ponieważ umożliwia odnalezienie interesujących lokalizacji. Jeżeli natomiast chcesz ulepszać swoją wizytówkę lub wprowadzać reklamy w Google, musisz wykupić odpowiedni pakiet. Jednak bez niego również masz możliwość dobrej widoczności w Google, dzięki dobremu pozycjonowaniu.
Wizytówka Google Maps stworzona przez profesjonalistów
Nie wiesz, w jaki sposób stworzyć swoją wizytówkę w Mapach Google? Nic straconego, ponieważ możesz zlecić jej wykonanie profesjonalistom. Zadbamy o to, żeby Twoja firma wyglądała jak najlepiej w wyszukiwarce. Dobierzemy również słowa kluczowe, które oddają profil Twojej działalności.
Pamiętaj, że wizytówka w Google Maps jest skuteczniejsza niż ulotki lub broszury. Dlatego warto zainwestować swój czas oraz przeznaczyć odpowiedni budżet, aby wyglądała ona jak najlepiej.