Dotarcie do nowych klientów jest czasami trudne i czasochłonne. Wymaga od Ciebie zaangażowania oraz pracy włożonej w budowanie wizerunku marki. Jednym ze sposobów na pozyskiwanie nowych klientów oraz lepsze pozycjonowanie w wyszukiwarce, jest link building. Na czym on polega? Dzisiaj się nim zajmiemy.
Przekierowanie do strony
Linkowanie do strony internetowej było znane już wiele lat temu. Jedne z pierwszych strategii marketingowych opierały się na odnajdowaniu portali, które chętnie podlinkują Twoją stronę. To z kolei przyciągało czytelników z innej witryny na Twoją, co skutkowało zwiększaniem zasięgów.
Kiedy algorytmy Google zaczęły działać sprawnie, popularność linkowania drastycznie poszybowała w górę. Okazało się, że jakiekolwiek linki umieszczone na innych stronach internetowych znacznie podbijały pozycję witryn. Dlatego aby być jak najwyżej, wstawiano linki na różnego rodzaju forach, portalach dyskusyjnych oraz w mediach społecznościowych. Tworzono również blogi tylko po to, aby umieścić w nich link do strony. Algorytmy widziały, że do danej witryny istnieje wiele odsyłaczy, dlatego chętnie podnosiły jej pozycję. Obecnie jednak wygląda to odrobinę inaczej.
Wartościowy link – co to znaczy?
Obecnie, kiedy algorytmy Google są zmieniane i dopasowywane pod użytkowników i odbiorców, trzeba poświęcić odrobinę więcej czasu na budowanie zaplecza linków. Nie wystarczy już fakt, żeby było ich jak najwięcej. Teraz ważna jest również jakość treści, gdzie umieszczony jest link. Najlepiej, jeżeli znajduje się on na stronie, która również ma dużą wartość dla algorytmów Google oraz jest w pewnym stopniu powiązana z Twoją niszą.
Budując zaplecze linków, warto zwrócić uwagę, aby były one umieszczone w tekstach, które mają podobne słowa kluczowe do tych, które są przypisane do linkowanej witryny. Na przykład, jeżeli prowadzisz zakład fryzjerski i zależy Ci na pozyskaniu nowych klientów, powinieneś celować w portale branżowe, na przykład kosmetyczne. W ten sposób Twój link znajdzie się w artykule o podobnej tematyce. Dzięki temu logarytmy Google zarejestrują, że jest to wartościowe odesłanie, które pomoże odbiorcom w znalezieniu odpowiedzi i rozwiązania ich problemu. To z kolei podbije Twoją pozycję w wyszukiwarce.
Ile czasu warto poświęcić na link building?
Jeżeli zależy Ci na pozyskiwaniu wysokiej jakości linków, powinieneś poświęcić na to czas najlepiej codziennie. W ten sposób możesz wysyłać swoje propozycje do wielu portali branżowych, wyszukiwać ich w sieci oraz szykować samodzielnie wysokiej jakości treści.
Warto prowadzić blog branżowy, który będzie połączony z Twoją stroną internetową. Zwróć jednak uwagę, aby znalazły się tam wartościowe artykuły. Powinny być nie tylko zoptymalizowane pod kątem SEO, ale również dostarczać Twoim odbiorcom ważnych informacji. Jeżeli nie jesteś pewien, w jaki sposób przygotować taki artykuł, chętnie Ci w tym pomożemy. Zredagowanie wysokiej jakości tekstu również zajmuje pewien czas. Dlatego musisz przygotować się, że początkowo budowanie sieci linków może być dla Ciebie czasochłonne.
Opłacalność linkowania
Wiele osób uważa, że w dobie wchodzenia w Web 3.0, linkowanie nie spełnia już swojego zadania. Jest to pośrednio efekt dużej ilości niskiej jakości linków, które nadal możemy znaleźć w sieci.
Jednak wysokie pozycje stron, które zainwestowały czas w stworzenie odpowiedniej bazy wartościowych linków pokazuje, że jest to nadal bardzo opłacalne pod kątem pozycjonowania. Jeżeli stworzysz wartościową sieć, na Twoją witrynę dotrą osoby zainteresowane usługami z Twojej niszy. Dzięki temu zwiększasz ruch na stronie już dzięki samym przekierowaniom. Dodatkowo, algorytmy również wyłapują ten ruch. Podnoszą widoczność Twojej strony, ponieważ uważają ją za wartościową. W ten sposób przychodzą do Ciebie również odbiorcy bezpośrednio z wyszukiwarki, którzy zauważyli Cię dzięki wysokiej pozycji.
Dobre linkowanie wymaga czasu
Jak już wspomnieliśmy, dobre linkowanie wymaga czasu. Musisz go poświęcić na stworzenie wysokiej jakości portali lub nawiązanie współpracy z takimi. Pamiętaj, że niskiej jakości linki mogą zepsuć Twoją pozycję w Google, dlatego nie idź na skróty i nie korzystaj z wątpliwej jakości stron, które generują automatyczne linki.
Jeżeli chcesz postawić na dobry link building, ale nie masz na to czasu, możesz zaufać profesjonalistom. Pamiętaj, że dobre zarządzanie przedsiębiorstwem oznacza umiejętne delegowanie poszczególnych zadań i zlecanie im osobom, które wykonają swoje zadanie najlepiej jak potrafią.
Dzięki pracy osób, które mają już odpowiednią bazę dobrych portali, wartościowych pod względem linkowania, możesz w prosty sposób zyskać klientów z wielu stron. To z kolei znacząco wpłynie na ruch na Twojej witrynie oraz przyniesie zaskakujące skutki, nawet dla Ciebie. Połączenie dobrego linkowania z wysokiej jakości treściami na stronie to gwarancja sukcesu i wysokiej pozycji w Google.