Podstawową formą komunikacji w sieci jest słowo pisane. To dzięki artykułom, wpisom blogowym oraz postom dowiadujemy się wielu ważnych informacji ze świata oraz zyskujemy wiedzę. Dlatego tak ważne jest, aby treści na Twojej stronie internetowej były przygotowane możliwie jak najlepiej.
Algorytmy a odbiorca
Odwieczny dylemat osób wchodzących w wirtualny świat brzmi – szykować teksty z myślą o algorytmach, czy o odbiorcach? Zdarza się, że jesteś przekonany, że te dwie koncepcje zupełnie się rozjeżdżają i nie mają ze sobą nic wspólnego. Jednak okazuje się, że dobrze przygotowana treść jest zarówno wartościowa dla odbiorców jak i chętnie pozycjonowana przez algorytmy.
Dlatego jeżeli zajmujesz się tworzeniem treści na swoją stronę internetową, powinieneś znać zasady SEO i ich przestrzegać, jednocześnie cały czas pamiętając, że piszesz teksty, które będzie czytał człowiek, nie robot. Oczywiście, nadal w sieci funkcjonują tak zwane zaplecza, które są niezwykle ważne dla pozycjonowania witryny. Jeżeli tworzysz tekst na taką stronę, powinien on mieścić w sobie możliwie najwięcej fraz kluczowych. To nie są teksty, które są przeznaczone dla klientów. Są tworzone po to, aby podnieść pozycję portalu w sieci. W takich artykułach możesz linkować do innych zakładek w witrynie, co również podnosi pozycję strony w Google, o czym pisaliśmy w innym artykule. W tym wypadku piszesz tekst jedynie pod algorytm. W każdej innej sytuacji, tekst powinien być przyjemny w odbiorze dla czytelnika
Najważniejsze zasady SEO
Zasady SEO to zbiór wytycznych, które umożliwiają zoptymalizowanie Twojej witryny pod kątem algorytmów Google. Ważne są tutaj frazy kluczowe, czyli słowa, na których opiera się budowa całego tekstu, który tworzysz. Powinieneś używać słów kluczowych odpowiednio często w taki sposób, aby algorytmy zauważyły, co chcesz przekazać w danych artykule. Optymalna ilość to fraza na każde 1000 znaków. W ten sposób algorytmy szybko zauważą schemat, przypiszą Twój tekst do odpowiedniego wyszukiwania w Google, a Twoja witryna będzie coraz wyżej w wyszukiwaniach.
Jakich innych wytycznych powinieneś przestrzegać?
- Podział tekstu na akapity,
- Zastosowanie nagłówków w treści,
- Listy punktowane,
- Linki wewnętrzne i zewnętrzne,
- Wspomniane wyżej frazy kluczowe.
Wymienione tutaj cechy są najważniejsze, jakie umożliwiają widoczność tekstu przez algorytmy. Oprócz nich istnieje jeszcze cały szereg ważnych informacji, o których warto wiedzieć. Jednak na początku, kiedy dopiero zaczynasz tworzyć treści na swoją stronę, powinieneś pamiętać o tych pięciu.
Dlaczego nagłówki są tak ważne?
Przyjmuje się, że odbiorca średnio na jeden artykuł poświęca kilkanaście do kilkudziesięciu sekund. Rzadko zdarza się, aby czytał w całości przygotowany tekst. Jest to spowodowane prędkością obecnego życia oraz chęcią szybkiego odnalezienia informacji.
Nagłówki mają za zadanie pomóc odbiorcy zorientować się w temacie. Szukając informacji na temat copywritingu chciałeś wiedzieć, co jest ważne w SEO? Prawdopodobnie zatrzymałeś się na poprzednim akapicie. Szukałeś może informacji, do czego służą nagłówki? Mogłeś pominąć poprzednie akapity i zatrzymać się dopiero tutaj.
Odpowiedzialne są za to nagłówki, które umieszczamy w tekście. Pomagają one odbiorcy sprawdzić, czy w treści znajduje się rzeczywiście odpowiedź na jego pytanie oraz szybko ocenić, czy dana witryna jest dla niego wartościowa. Jeżeli nie znajdzie w nagłówkach wzmianki o tym, czego szuka, prawdopodobnie wyłączy stronę i będzie szukał dalej.
W algorytmy Google została wpisana ta zależność, dlatego pozycjonują one wyżej artykuły, które posiadają przejrzyste nagłówki. Jaka sytuacja jest idealna? Kiedy w nagłówku umieścisz frazę lub słowo kluczowe. W takiej sytuacji możesz mieć pewność, że tekst będzie wysoko pozycjonowany.
Nagłówki umożliwiają również podział tekstu na bloki. Dzięki temu odbiorca nie męczy się, czytając artykuł, ponieważ jest on odpowiednio dawkowany. Znacznie trudniej jest przyswoić treść zapisaną w jednym bloku niż taką odpowiednio podzieloną.
Czy copywriting jest trudny?
Treści na stronie internetowej są bardzo ważne. To one reprezentują Twoją firmę i umożliwiają Ci pokazanie się od jak najlepszej strony swoim klientom. Dzięki nim zyskujesz odbiorców, którzy chcą czytać wartościowe artykuły. Dlatego powinieneś zadbać, aby były one jak najwyższej jakości.
Pisanie wartościowych, wysokiej jakości treści, które jednocześnie będą zoptymalizowane pod kątem SEO, wymaga wielu godzin praktyki. Musisz przygotować się na to, że Twoje pierwsze artykuły nie przyciągną tłumów, a optymalizacja pod kątem SEO może być na średnim poziomie. Jednak, jeżeli poświęcisz odpowiednio dużo czasu dziennie, możesz dojść do etapu naprawdę dobrych tekstów, które będą lubiane zarówno przez wyszukiwarki jak i Twoich odbiorców. Dodatkowo dobrej jakości treści, odpowiadające na kluczowe pytania, są chętnie przekazywane w sieci dalej. Co z kolej znowu podnosi Twoje zasięgi. Wydaje się proste i przyjemne.
Jednak co w sytuacji, kiedy nie masz czasu na pisanie? Lub wiesz, że nie jest ono Twoją mocną stroną? Wtedy możesz odezwać się do nas. Przygotujemy dla Ciebie specjalistyczny tekst, w oparciu o twoje wytyczne oraz zoptymalizowany pod kątem SEO. Dokładamy wszelkich starań, aby wszystkie nasze artykuły wnosiły pewną wartość dla naszych odbiorców. Dlatego zyskasz spokój i pewność, że treści na Twojej witrynie są w dobrych rękach.